MARKETINGMANAGER SPONSORSHIPS & EVENTS

AFAS Software

jan 2017 – okt 2017

In de functie van event & sponsorshipmanager kon ik mijn hotelschool achtergrond volledig in kwijt. Bij AFAS was ik eindverantwoordelijk voor het bedenken, uitvoeren en behalen van de marketingdoelstellingen. Dit houdt in het bedenken en organiseren van evenementen, naamsbekendheid via de sponsorschappen genereren en potentiële klanten ontmoeten.

Evenementen zijn altijd onderdeel van een marketingstrategie, waardoor ik veel samenwerkte met het new business team en het klantenteam. AFAS organiseerde destijds op jaarbasis ruim 150 evenementen waarbij klanten en/of prospects uitgenodigd werden. Veel van deze evenementen, denk aan klantendagen – inspiratiesessies en workshops – organiseerde ik van A – Z.

AFAS heeft drie grote sponsorspartners: AZ, het AFAS Circustheater en AFAS Live. Bij iedere wedstrijd van AZ en bij elk concert in AFAS Live waren er kaarten beschikbaar voor klanten en prospects. Bij het AFAS Circustheater waren er kaarten beschikbaar voor prospects in overleg met sales. Bij de start van het partnership met AFAS Live ben ik nauw betrokken geweest om het proces zo efficiënt mogelijk te organiseren. Ieder concert 50 kaarten ter beschikking wilde ik automatiseren, anders heb je er een hele fulltime baan bij. Daarnaast waren er natuurlijk verschillende acitiviteiten om invulling te geven aan het sponsorschap en naamsbekendheid. Denk aan marktonderzoeken, fan activaties bij AZ, persberichten en nauwe samenwerking met de partners.

In deze rol was ik zowel strategisch als uitvoerend aan het werk. Strategisch omdat (bijna) elk evenement wat georganiseerd werd paste in een marketingcampagne, maar zeker ook uitvoerend omdat ik deze evenementen organiseerde. Daarnaast had ik ook een coördinerende rol in de samenwerking met verschillende afdelingen binnen AFAS. Net zoals met de sponsorpartners.

EEN KLEINE GREEP VAN EVENEMENTEN

ELKAAR LEREN KENNEN

Laten we een kop koffie drinken